Missat

Hur kan jag ha missat att Gudrun Schyman har en blogg?


http://www.schyman.se/bloggen/


"I fredags var jag inbjuden till Kyrkans ungdomsprojekt i Malmö. Jag var "hemlig gäst" och pratade och svarade på frågor från vetgiriga unga och en del vuxna. En präst berättade att han rätt ofta förberedde par som skulle gifta sig  och att han blev så förvånad över att så många kvinnor ville bli förda till altaret av sin pappa.

Han förklarade för brudparen att han såg det sättet som en patriarkal kvarleva, från tiden då kvinnor var mäns egendom. Först faderns och sedan den nye mannens. Överlämnandet  framme vid alteret var en bekräftelse på att "affären" var klar. Här får du "min" dotter att bli "din" hustru"."



Det är ju helt fantastiskt. Om, om jag någonsin gifter mig (jag tvivlar) då skall jag stå längst fram i kyrkan och så skall min man få föras fram av sin mamma. Eller så gifter jag mig helt enkelt med en kvinna. Eller inte alls.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden! Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

2009-05-26 @ 11:36:02
URL: http://idabom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0