Saker att göra innan jag dör .03

03 Lära mig rappa på franska


Jag fortsätter med min lista då. Nummer 01 i kategorin tycks dock ha försvunnit men jag minns iallfall att det var 01 Se Garbage live. Och nummer 03 på listan är också musikrelaterat. Nämligen lära mig franska, och inte nog med det, lära mig rappa på franska. Fransk hiphop är nämligen något soml igger mig varmt om hjärtat. Jag älskar att gå ut och gå en regnig dag, eller sitta på ett mörkt tåg och lyssna på fransk hiphop. Tyvärr kan jag inte (än) säga så många ord på franska, så undertiden kan ni få några smakprov. Så kan ni också drömma att ni bor i ett ghetto i Marsielle.

Saian Supa Crew -OFX




En inte så känd (tror jag iallfall) kvinnlig artist
http://www.myspace.com/princessanies

Lyssna på Au carrefour de la douleour. Brukar sätta på den ibland innan jag ska sova och tänka på något sorligt. Ingen aning om vad den handlar om, men det kommer jag veta när jag lärt mig franska.



Här är ett klipp från sista avsnittet av Sex and the city där dom spelar den grymma La belle et le bad boy av Mc Solaar



Denna är underbar, helt under, ni måste lyssna. Min favorit.

Clip de Diams Feat Vitaa - Confessions Nocturnes



Kommentarer
Postat av: Julia

det där med franskrapp låter riktigt intressant får jag säga! Kanske ska börja jag med?;)

2008-08-13 @ 20:11:46
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Få gratis smink eller presentkort genom att samla poäng! Bli medlem på gratismakeup genom att klicka här nedan så får du 50 poäng som välkomnspresent!



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=19411

2008-08-14 @ 13:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0