Stockholm vaknar långsamt och jag är full igen.

För ca sju år sedan bodde jag i Stockholm, i norrort. En kvart med pendeln till Centralen, om jag inte minns fel. Ett byte med bussen till jobbet. Arbetade med en galen tjej som skulle bli sjuksköterska, en gång somnade hon på golvet hemma hos en gubbe. Vi stod i köket och kokade gröt och poppade piller, när hon väste till mig.."jag sätter mig på golvet lite"....sure done, hon slocknade. Så bakis. Gubben måste undrat. Jag levde på filmjölk och muslii och la alla mina pengar på handväskor. Jag sov på en knölig tältsäng i en 2:a med hårdrockare som gärna gick naken. Jag fick han att skrubba badkaret så jag kunde ta långa bad. Jag lyssnade mycket på Winnerbäck och Jewel, satt ofta på balkongen på kvällarna och rökte. Jag var ensam, men ändå uppskattad. Jag åkte på fest i Väsby hos en kille med en döv mamma. En orange hatt fixade mig och Sofie in på vip-köer. Jag dejtade en söt kille med en röd bil. Han påstog att han hade ett hemligt jobb, egentligen var han bara värdetransportör. Och ville bli polis. Jag färgade håret på en underbart söt liten tant. Jag spande på Sollentunaalkisarna. Jag firade fotbolls-EM. Jag levde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0